Jodoh


 setiap orang ternanti2 jodoh masing2.. penin bler memikirkan usia makin bertambah tapi perubahan tuk bahagia bersama keluarga yang bakal d cipta tidak kunjung tiba.. jodoh xde atau terlewat tiba? kadang2 aku sendiri tertanye2... bler jodohku akan tiba... naik serabut bler ari2 sik d perli dan d tanye soalan yang same.. bler nak kawen? ade bau nasi kenduri la.. naik penin nk tempis..

ade orang ckp, sesuatu yang terjadi tuk kita adalah lah yang paling baik tuk diri kita.. terpikir aku? bkn nk menidakkan qada n qadar cumer terpikir2, adakah ini yang terbaik tuk aku.. masih di sini.. sendiri.. mungkin ade sesuatu yang aku blum nmpak.. pasti..

lambat jodoh seseorang tu adakah kerana memilih?? atau terlalu cerewet kah tuan empunya diri itu? memilih kerana nkkan yang terbaik tp mane ade yang perfect... setiap orang pasti ade kekurangan masing2..

aku ada terbaca blog kawan aku... perbincangan dia dengan mak dia menarik perhatianku.. mak dia kata untuk memilih seseorang tu sbrnya terpulang pada kita untuk memberi peluang untuk menjalani kehidupan bersama.. give him a chance... berlajar la bertolak-ansur... give and take..

walaupon dah solat istikharah sekali pon,kadang2 tak semestinya orang tu yang kita pilih, tapi jika kita pilih orang tu sekali pon, mesti ada juga benda yang tak kena, maka itulah dinamakan dugaan yang Allah dugakan kepada kita.. kita hanya mampu mencuba dan berusaha menjadi yang terbaik tuk pasangan kta..

setiap insan di cipta berpasangan.. jodoh pertemuan.. ajal maut.. semua nya telah d tentukan.. untuk dapatkan sesuatu, usaha itu tangga kejayaan.. biar terlewat sedikit jnji bahagia menanti d hadapan...





Make choices that will make your journey in life the best that it can be.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...