Redho..



Setiap saat.. setiap ketika..
Aku cuba redho… atas ape yg telah terjadi...
Melafazkan mmg mudah…
Tp nk lafaz ngan iklas itu sgt susah…
Yee.. Aku redho ngan ketentuan ilahi…
Kdg2 rs berliku2 jer jln yang aku lalui…
Rs x tertanggung lg…;(
Tp biler aku ngadu kt seorg sahabat baik…
Sahabat pena yg sentiasa di sisi…
1 ayat dia cukup tuk aku rs damai…
Rs… redho atas semuanya…
Mr nice guy aku ckp…
Kenapa nk mengeluh, yakinlaa…
‘setiap jln yg Dia kasi tuk kita adalah yang terbaik,
penuh ranjau ker… duri ker… pahit bak hempedu ker..
Dia duga kita kerana kita mampu…'
yea!!! pasti kerana kita mampu..
Jgn nk semakkan kepala otak pikirkan yang bukan2 kan…
Terkelu lidah sekejap…(+.=")
Bila di pikir2kan kembali…
Setiap ape yang terjadi pasti ade hikmah…

Aku kuat!!! ;D
Setiap kali aku rs nk nangis atas ape yg terjadi…
Aku akan ckp mcm tu berulang2 kali…
Sampai aku rs aku mampu tuk hadapi semua dugaan dengan tenang…
Kini aku pasrah dan redho atas segala2nya…
Yakinlah sesuatu itu terjadi itu bersebab..;)





Make choices that will make your journey in life the best that it can be.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...