Kenduri vs jodoh!!



masuk jer bln Syawal, aku dpt bnyk kad kenduri..

dalam hati da terpikir2 nk g ker x???
aiiisshh, kalu x g t kenduri aku xde sape yg nk dtg...
hidup xleh terlalu pentingkan diri kan...

so aku wat keputusan yg dkt2 aku g...

yg jauh2 yg perlukan aku ambik cuti bagai tu... minta maaf laaa..

x dpt la nk hadirkan diri....
keja kt opis tu pun bercambah2 menanti aku.. ;\

 
biler da g kenduri.. lainlah pulak ctenyerrr..
kalu 10 kenduri yg aku g mau dkt 20 kali jgk soalan yg same aku akan dgr..


" cik kak, biler nk smpai turn hg nie??
xsabaq da kami nk makan nasi minyak hg pulak.."

iisshhh.. bosan tol aku.. igt aku xmoh kawen ker hape! ;\

kdg2 naik jemu tinge aku dgr soalan tu...

diorg igt cari jodoh tu cam cari kain kt kamdar ker...

pilih2 jerr.... rase2 cam cun jer...

boleh beli borong..
heh!! agak2 la kan..

nk hidup bersama bukan senang..
banyk benda nk kena sedia.. mental n fizikal..
mane leh men redah jerr...

hati budi semua tu xkan xyah ambik kira..

baik buruk perangai.. family bagai..

bnyk yg kena di lihat sblm kata putus boleh di buat...
aku bukan cerewett... tp... jodoh aku belum smpai..
ade lah tu kt mane2.. insyaAllah..

ape yang pasti...
salah pilih boleh watkan kte nyesal kendian ari... lgpun..
ini soal hati!!!!!!! hati!!! mane leh men pakse2 bagai..


kalau berjodoh tidak kemana..
walau jauh Allah dekat.. dekat..dekatkan lagi..
sungguh!! aturan Allah tidak dapat kita jangka..

tinggal kita sajer..
''mintalah sungguh-sungguh ''.. agar...
Allah bukakan hati dia untuk melamar kita..
kerana Allah lah maha membukanya..

kita... senyum sajer..
biarlah hati yang berbicara.. ;)






Make choices that will make your journey in life the best that it can be.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...