HIV Test Pra Perkahwinan



wawawa... baru jer last week aku bersemangat nk update blog sentiasa
xsmpai seminggu, blog aku terbiar la plak.. ngeh2!!
bukannyer nape.. tangan aku kelenguhan.. mau x nyer, semua gara2 g HIV test


meh nk story sket..
actually semua HIV test ni hanya dijalankan di klinik2 kerajaan
aku mase mula2 tu terpikirlah jgk.. apekehal la xbuat kt klinik swasta jer
senang aku nk g kt panel.. ni nk kena sia2 kan cuti aku laa plak..
kalu leh wat kt klinik swasta.. time blk keja kan leh singgah jer jap
tp biler dipikirkan balik.. maybe takut ade kes penipuan lah kut kan..
HIV test ni hanya dijalankan dr kul 2.00ptg - 4.00 ptg.. time keja sahaja..
kalu kt kedah dr ahad - khamis.. wekend mmg xde yer!!
hadeeeii... nk saving cuti tuk kawen!!! isshh.. ;P

sape2 yang nak kawen tu.. WAJIB jalani HIV test nie..
mase sebelum-sebelum ni setahu aku laa.. nk wat HIV test ni kejap jer
cucuk ujung jari jer.. kejap jer dah dapat result..
itulah yg diceritakan kt aku oleh kwn2 aku.. 
memandangkan aku ni dah lame g ambik kursus kawen .. padahal awal thn ari2..
so.. xbape nk alert sgt la bab2 HIV test ni sampaila aku g wat last week..


mulanya aku igt cucuk kt jari jer.. sbb member aku yg baru kawen ari2 cte dia cucuk kt jari jer
skali bler nurse panggil aku dia bg botol kecil.. aku dah pelik da
masuk jer dlm bilik aku dah rase nk pengsan.. jantung aku berdegup punyalah kencang
aku tgk atas meja nurse tu penuh ngn jarum yang belum digunakan lagi
okeh.. aku mmg takut jarum
aku xsedar pun mase bler nurse tu ambik darah aku sebab mata aku sik terpejam jer
 stat aku duduk sampailah darah aku dah siap di ambik.. 
hahaaa.. klakar pun ade okeh.. tp aku mmg alergic ngan jarum suntik nih
ngan jarum jahit.. aku steady jerr!! ;D

bnyk kut darah aku kena sedut.. 1 botol.. darah B+.. ha!! tulah spesis darah aku
so result dia next week baru siap.. well 2 minggu kan baru siap
naik lebam2 jgk la tempat cucuk tu.. siap lenguh2 g
sape2 yang dah nk kawen tu leh la stat g wat HIV test ni
igt, 2 mggu baru dpt result bkn 1 hari jer cam dulu
sbb kt tempat aku ni ade yang xleh nk nikah gara2 HIV test x siap..
ni orang pejabat agama yg crita mase g ambik borang nikah ari2!!
jgn lah duk wat lambat2 lak k..!!


p/s : sharing is caring.. right!! ;)


Make choices that will make your journey in life the best that it can be.

2 comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...