PJJ - Perkahwinan Jarak Jauh

P.J.J aka Perkahwinan Jarak Jauh!!
ari2 mase bff aku kawen mase awal tahun ari2..
aku dengan selambernyer ketawakan dia
manakan tidak.. dia kt alor setar, wife dia kt penang
wekend husband!! aku siap kutuk2 g..
" hadeeeii.. kawen kalu duk jauh2 ni.. baik xyah kawen.. xbest langsung kut..!!"
itu dulu laa.. before terkena batang hidung aku sendiri
yeaa!! paku dulang paku serpih.. adeeii dah terkena serpihan daa.. ;P


bagi aku laa.. yang baru sebulan jadi bini orang ni
hujung minggu memang waktu yang aku nantikan
maklumlaa.. hubby aku nun di pantai timur
every week dia akan balik..
"itu pengorbanan dari en hubby tersayang..!"

ada baik buruk duk jauh ni.. ape yang aku rasa meh nk kongsi sket

- aku rasa macam masih bercintan-cintun.. mana taknyer,
dapat jumper hubby pun wekend jer tp best sgt sbb biler dia balik mula la
plan nk masak sedap2.. g tengok wayang.. wat gardening sama2 kt luar..
dan yang pasti aysyik msg jer 24hr.. ;)

- rasa lebih diberi perhatian.. yela kan.. bukan ari2 pun en hubby leh ngadap muka aku
hujung minggu jer laa.. mase tuh dia mmg layan macam princess laa.. ;)

- lebih bersikap ringan tulang.. aku xto la laki orang lainkan..
jgn xtahu.. dia yang ajar aku masak.. sama2 la kitaorang memasak..
wekend jer la leh rasa wife dia masak kan.. ;P

- lebih manja.. yelaa kan.. nk ngade ker manjer ker time hujung minggu jer laa..
ari2 biasa sibuk keja cari rezeki kan..

- rasa kebajikan diri & keluarga terurus.. slalunyer biler en hubby aku dah nk blk g kerja
dia msti sibuk2 cari stok makanan selama sminggu siap2.. xnak bg aku keluar lah tu.. ;P

yang penting kat cni.. kejujuran suami isteri itu sendiri
walau kita duduk sebumbung ker.. kena pjj ker..
yang penting nawaitu.. niat tuk keluarga masing2
insyaAllah semuanya akan baik2 sahaja.. ;)



p/s : peliharalah hubungan rumah tangga kita dengan harmoni.. :)

Make choices that will make your journey in life the best that it can be.

2 comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...