TanggungJawab


aku agak stress.. almaklumlah harini aku buat ops potong
so.. nk rehatkan minda jap.. kita karang la apa yang patut.. 

aku kerja ape? korg rase aku kerja ape??
aku nih lemah lembut jer org dia tp..
sejak2 duk buat kerja nih.. 
aku dah jadi org yang xberapa berhati perut sgt laa..
kena marah dgn org kdg smpai dah xrs apa2 da
"melayu xtolong melayu".. "pegawai kejam".."bodoh laa"
aishhh.. mcm2 lagi laa.. 
masa mula2 kerja rsnye hampir setiap hari aku nangis
lemah nye rase masa tuh..
nasib baik igt tanggungjawab jer..!!


kerana tanggungjawablah aku masih kt sini
sedar tak sedar dah 3 tahun dah berlalu
korg hepi kerja korg??

aku?? 
hepi bile dapat capai target tp..
kadang kala dalam masa yg sama aku mmg stress
stress menghadap org2 yg cume tahu menunding jari
tunjuk sana tunjuk sini
seriusly tekanan darah aku penah naik 
pedih telinga dengar doktor bebel2
tp xpelah.. ini kan TANGGUNGJAWAB..
tak guna kita nk merungut
kita buat lah apa yang dah diamanahkan kepada kita
SEBAIKNYA..!!

k lah.. esok2 karang lg.. nk smbg keroja..!



p/s :  Buatlah semuanya kerana lillahita'ala
jgn terlalu mengharap balasan..chill!! (^^,)


Make choices that will make your journey in life the best that it can be.

4 comments:

  1. Assallammuallaikum..salam ukhuwah.

    ReplyDelete
  2. Replies
    1. betul.. sama2 lah kita menjg amanah yg di pertanggungjwbkan kpd kita.. :)

      Delete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...