Pilihan Ditangan Sendiri




pilihan di tangan masing-masing
orang kata pilihan di tangan kita sendiri
kalu tanye aku laa.. 
aku akan cakap pilihan aku di tangan aku
apa yang aku suka n yang aku xsuke aku punya suke la kan 
nama pun pilihan kan..!!
cumenye.. kadangkala bile diberi pilihan
sukar untuk memilih mana yang terbaik
kadangkala kita ragu dalam membuat pilihan sendiri.


sebelum itu,kita perlu tahu pilihan apa yang kita perlu ambik
pilihan apa yang ada ditangan kita??
kita dianugerahkan akal fikiran untuk berfikir dan 
membuat pilihan dalam hidup kita..
 so fikirlah baik buruk sebelum sesuatu pilihan dibuat!!

"nak makan ape??
saya ikut awak laa..
McD nak??
pun boleh.."

"cantik la kasut tu..jom beli sama..
(dlm hati :  xde la cantik sgt pun)... ok jom beli"

bunyi macam simple n normal jer kan..tapi........
kalu hidup terlalu bergantung kepada pilihan orang lain
kita ibarat "lembu yang dicucuk tali dihidung"
mengikut jer arah orang tarik kita..
pleaseeee laa.. kucing aku si kiki tu pun nk hidup bebas
lepas keluar pagi hari, petang tu pandai plak balik sendiri
so.. xkan laa kita yang berakal ni 
asyik nak ikut telunjuk orang jer..
pilihan di tangan sendiri.


sebab itu laa..pilihan di tangan kita
kita berhak memilih jalan yang kita mahu
kita berhak mengubah diri kita menjadi apa yang kita mahu
tidak dinafikan kita hanya mampu merancang
Allah yang tentukan.
 usaha tangga kejayaan kan
so pilihan yang tepat adalah diperlukan
sekuranya-kurangnya kita dapat lakukan apa yang kita suke
takdelah hati kita asyik nk memberontak 
buat perkara yang kita tak suke jer..


p/s :  aku harap aku dah buat pilihan yang tepat
crdt mgt -> cs -> ns -> css finance
amin.. ya Allah permudahkan urusanku.. :)


Make choices that will make your journey in life the best that it can be.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...