Sepi



Sepi
Sepi dan sendiri
Malam menemaniku
Unggas mengelilingiku
Di bawah sinaran bintang-bintang berkedipan
Aku terkapar sendirian

Sepi
Sepi membawa lara hati
Resah di baluti kelam
Terdampar dalam kegelapan
Meniti hari dalam ketakutan
Mencari di mana hilangnya cahaya
Hilangnya harapan
Menangis ku sendiri
Terkapar dalam kesedihan

Sepi
Pergi dan jauhi diriku
Ku inginkan keriangan menghampiriku
Dihimpit gelak tawa yang mesra
Penuh keriangan dan suka ria
Bak pelangi mewarnai alam semesta




p/s: en tunang anda umpama pelangi dlm hidup saya.. ;)


Make choices that will make your journey in life the best that it can be.

Tentang Cinta



Cinta itu datang dan pergi
Bila-bila masa dan di mana-mana sahaja
Cinta yang di cari belum tentu di temui

Tidak semua cinta menghadirkan sayang
Tetapi setiap yang ada sayang
Maka di situ pasti adanya cinta

Cinta memang suci
Cuma ada kalanya ia dinodai oleh tangan yang mengotori
Dengan hawa nafsu yang tak bertepi
Cinta tidak mampu hadir bersama benci
Cinta tidak mampu pergi melainkan kau mula rasa sakit hati
Cinta sejati tidak lesu dimamah masa
Cinta sejati tidak rebah di kala tiada harta
Cinta tanpa iman, cinta tak berpedoman
Cinta bersama iman, cinta tuju bahagia dan kemuliaan


Cintailah sesiapa jua yang kau serasi tapi pastikan cintamu kerana Ilahi
Hadirkanlah cinta siapa jua di hatimu
Selagi engkau yakin dialah jodohmu yang telah di tetapkan Ilahi..


p/s: for en tunang.. cintailah daku seadanya.. weeeii!!!! ;D


Make choices that will make your journey in life the best that it can be.

Matahariku


aku jatuh cinta lagi
untuk kesekian kalinya
hati berbunga riang
bagaikan matahari yang kembang
kumbang terbang menari-nari
mengikut sinaran sang mentari
menari bersama alunan irama
riang ria bersuka ria..


dalam hati ada taman
indah bak suria
senyum mekar di dada
mewarnai seluruh jiwa
engkau yang hadir di hati
teruslah bersemadi di nadi 
menjadi peneman hidupku yang abadi
engkaulah matahariku..


video



p/s : en tunang.. sentiasalah menjadi matahari saya.. ;)


Make choices that will make your journey in life the best that it can be.

Awak



Sαyα tαk bαgus dαlαm ENGLISH,
Tapi sαyα boleh bαgitαhu kat awak yαng I LOVE YOU

Sαyα tαk bαgus dαlαm GEOGRAFI,
Tαpi sαyα boleh tαhu αwαk tinggαl dαlαm HATI sαyα..

Sαyα tαk bαgus dαlαm SEJARAH,
Tαpi sαyα INGAT FIRST TIME sαye kenαl αwαk..

Sαyα tαk bαgus dαlαm KIMIA,
Tαpi sαyα boleh bαgitαhu TINDAK BALAS sαyα bilα αwαk senyum..

Sαyα TIDAK HEBAT dαlαm tiαp-tiap subjek,
Tαpi sαyα boleh bαgitαhu αwαk yαng sαyα hebαt dαlαm semuα SUBJEK,
jikα TOPIC nyer iαlαh AWAK..


p/s: buat en tunang saya nak awak jadi pelengkap hidup saya..
mengisi kekurangan yang ada pada saya.. (^_^)v

Make choices that will make your journey in life the best that it can be.

Setia


Engkau dan aku
Berada jauh di antara satu
Melafazkan janji setia untuk bersama
Mohon agar dapat di satu
Kata-kata cinta terungkap indah
Mengalir terukir di tiap bicara
Ku mengharapkan engkau agar terus setia
Mengotakan janji setia kita bersama

Dugaan datang bertimpa-timpa
Usahlah engkau resah disana
Ku di sini akan tetap setia
Berpegang teguh pada janji kita


Ku harap engkau jua sepertiku
Tidak sekadar melafazkan janji-janji palsu
Bermain dengan kata-kata nista
Bagaikan racun yang amat berbisa
Bersamalah kita mempertahankan ikatan yang terjalin
Biarpun seribu halangan datang melanda
Yakinlah dirimu itu ujian dari yang Esa
Menguji kesungguhan hubungan kita
Biarpun engkau jauh dari mata
Percayalah dirimu tetap dekat dihatiku sentiasa

Ku yakin kepadamu
Engkau di takdirkan buat diriku
Bermohonlah kita kepadaNya.. moga kita disatukan akhirnya
~Amin~



p/s: buat en tunang yang jauh di sana..
jangan kita kianati hubungan yang dah terjalin ini.. ;)


Make choices that will make your journey in life the best that it can be.

Promote



Agak bizi lately nie..  Tak sempat nk mengupdate blog… huhu..
Arini sajer jer tgk churpchurp aku tuh.. Ade promo baru..
Meh click reramai yer.. hahahaaa... ngeee~~


Aku sejak biler tah tersuker ngan churpchurp ni...
Wat sesape yg xth ape tuh churpchurp tuh..
Meh la register kt cni... Sgt2 best tau... sbb.. korg akan dapat reward...
Haa!!! sebut reward msti semua suker...
meh join meh~~


p/s: tq tau tuk sesape yg click... ;)




Make choices that will make your journey in life the best that it can be.

Hargai Segalanya




Yang indah hanyalah sementara,
Yang abadi adalah kenangan,
Yang iklas hanya dari hati,
Yang tulus hanya dari sanubari,
Tidak mudah mencari yang hilang,
Tidak mudah mengejar impian,
Namun lebih susah mempertahankan yang ada, 
Walaupun tergenggam bisa terlepas juga.

video

Ingatlah pada pepatah,
"Jika kamu tidak memiliki apa yang kamu sukai, 
maka sukailah apa yang kamu miliki saat ini"
belajar menerima apa adanya dan berpikir positif...




p/s: usahlah merungut.. kelak kau akan kecewa..
hargailah segalanya sebelum ianya hilang begitu sahaja.. ;)


Make choices that will make your journey in life the best that it can be.

Kahwin




Perkahwinan...
Satu ungkapan yang amat mudah tapi susah untuk dilaksanakan..
Penuh dengan tanggungjawab yang berat untuk ditunaikan..
Tidak semua orang mampu memikul tanggungjawab dengan baik..
Hidup berkeluarga penuh pancaroba.. 
Hendaklah kita redho menerima segalanya..
Yakinlah itu yang terbaik untuk kita.. InsyaAllah kita akan hidup bahagia..


 Nak berkahwin hendaklah ada ilmu.. bukan boleh main redah jer…
Ilmu di dada haruslah di penuhkan dahulu.. barulah kita boleh melayari bahtera…
Panduan dan teladan menjadi pegangan.. 
Proses persediaan sebelum bergelar suami isteri..
Kita nak hidup dengan pasangan bukan sehari .. kita nak bersama sehingga ke hujung nyawa…

Berjanji setia belum tentu akan terkota.. selagi ijab dan kabul tidak termetri..
Berbagai dugaan akan datang menghurungi.. 
Usahlah kita terusan menabur janji..
Jika kita tidak mampu meyakini.. dialah jodoh yang kita cari..

video

Jika jodoh tidak kemana.. berdoa lah kita ke hadratNya..
Mohonlah petunjuk permudahkan segalanya..
InsyaAllah kita akan disatukan akhirnya…
(^_^)v




p/s: aku mencari bukan yang sempurna di mataku.. 
aku mencari yang serasi di jiwaku dan di jiwamu.. ;)


Make choices that will make your journey in life the best that it can be.

Skype



Skype??? ape benda tuh.. guna camner???..
tuh la ayat2 pemes kuar dari mulut aku…
dulu aku xpenah tahu tentang kewujudan skype…
mcm mane nk guna pun xtahu…
buta it… buta teknologi… adeeeeiiii……
mase tuh rase macam duk zaman batu pun ade bler org cte psl skype nih…
dah macam katak kemalasan.. jenis malas nk ambik tahu ape2 pun..


Kini.. segalanya2 telah berubah.. hampir 360% da..
skype la segalanya2 bagi aku…

Kalu xde skype mau menangis xberlagu la jawabnyerrr…
Mane x nyer.. encik tunang duk jauh dari mata…
Jumper pun skali skala jer… huk.. kerinduan sekejap..
Masing2 dah stat saving cuti.. berkira weh nk cuti..
Bknnye hape… semuanya khas tuk nk kawen nnt.. ahak!

Nk call slalu2.. melambung topup aku..
Makin untungla ananda kristnan tuh nanti…
Baik aku guna skype.. lagipun en tunang dah xbagi membazir…
Aku kan nk jadi tunang yang baik bagi en tunang..
Sentiasa mendengar nasihat.. ngeee… \(^.^)/


Untung guna skype ni..
Aku lagi suker guna skype dari ym walaupun fungsinye same jer…
Xtahulah  nk describe nape….
Agaknyer sbb dah ade novel biar ym berbicara kut..so..
Kali ni  try la nk terbitkan sketsa biar skype berinteraksi..
ahahahahaaa… (~.~)v

Sesape yang ada buah hati ker buah tgn ker ape ker....
yang duk berjauhan sila la guna skype..
sbbnyer… leh wat video call.. sampai korang bosan..
tengok la muka buah hati pengarang jantung puas2.. kan best..
tp yang lagi best tuh sbb… free.. kan jimat cermat..
membazir itu amalan syaitan…
don’t bazir2!! simpan duwet tuk kawen…
gunakan kemudahan yang ade… jgn buta it sgt..
ahahahaaa…. ~(^_^)~





p/s : tq skype bantu saya berjimat cermat.. tp yg xbantunya…
broadbandku lembab sntiasa smpai ssh nk on skype.. hhaiiishh!!





Make choices that will make your journey in life the best that it can be.

Engaged



Just married!!!!!!
Just 1 step closer to get that title in my life… ngeee~~
Ahak!!!!! (~,<)

Actually, i'm just engaged!!
Even majlis yang berlangsung terlalu simple..sgt simple..
Without preparation..
Tapi ianya sangat bermakna bagi "KAMI”..

Finally…
I became ur fiance…
Trase hati berbunga riang ria....
Bagaikan terukir di bintang..
\(~.~)/
video




p/s: my fiance.. we must do the best for our coming day..
and I want u to know that… I will wait for that day and i love you so much..;)
herp!! many month got to go!!!!



Make choices that will make your journey in life the best that it can be.

Mencari Ruang


Deactivenyer fb!!!!
Akhirnya.. aku deactivekan fb ku…
Entah kenapa.. kurasakan ini yang terbaik buat ku di masa ini..

Apabila fb di ‘deactivekan’….
Hp no di tukar….
Terputuslah hubungan dengan kawan-kawan seangkatanku..
Lenyaplah diriku buat sementara waktu…

Aku buntu… sgt2 buntu…
Masalah datang bertimpa2 sampaikan aku lemas dengan perasaan sendiri…
Aku perlukan ruang.. ruang ketenangan yang dicari..
Untuk kembali bernafas dan mengatur kembali langkah yang  asyik tersadung..

Buat diriMu..
Percayalah.. kita diuji kerana kita mampu hadapi..
Ujian sebelum kita mengecap bahagia..
Usahlah menyalahkan takdir atas apa yang terjadi..
Kita hanya merancang.. DIA yang tentukan segalanya…
Kembalilah kepangkuan yang Esa..
Bermohonlah padaNya..
InsyaAllah.. kita pasti akan bersama…

Aku sentiasa disisiMu..
Biarpun seribu halangan yang melanda..
Mengotakan janji2 yang terpatri..
Bukan sekadar janji2 kosong yang ditaburi…
Hanya kesabaran dan ruang yang diperlukan..
Untuk menunaikan janji yang telah di lafazkan... ;)

video



p/s :  please dont cry.. evryting will be fine.. soon!!!!
insyaAllah... :)





Make choices that will make your journey in life the best that it can be.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...