Love You Like A Love Song



Tiap kali dgr lagu ni aku msti tigt kt seseorg…
Seseorang yg special… J 
Dianyer caller ringtone lagu ni.. 
Tersenyum2 sekejap aku tiap kali dgr lagu ni...
Mcm di tuju lagu tu tuk aku jer.. ahak!!
Perasan walaupun rs itulah kebenarannyer... ngee~~
video

To love and be loved...
Is the greatest joy on earth..
When you go thought this life...
Sometimes good things happen and sometimes bad things happen..
You think you know someone... 
Love them and hope that they love you back...
Well that doesn't always happen...
Life is really so simple..
For all we "all" really want to be loves, cared for and respected!!

For the one who i love... I meant it..
I love u...always!!!!!!!! ;)
 Da one and only.. 


Make choices that will make your journey in life the best that it can be.

Bila hati bersuara..





Ya Allah
Kau yang Maha tahu segalanya...
bila kehadiranku mengganggu hatinya...
tidak membawa kebaikan kepadanya...
maka kau pisahkanlah kami biarpun kami terluka...
bila aku tak layak dan bukan yang terbaik untuknya...
maka kau jauhkanlah  aku darinya
bila bukan aku yang tertulis untuk melengkapkan separuh dari agamanya..
maka jarakkan kami agar tidak timbul rasa yang mengundang kecewa...
bila aku bukan yang terbaik..
bila aku bukan yang tercatat dalam takdir..
dan bila dia berhak kepada yang lebih baik..
maka jarakkan kami.. pisahkan kami..
Usah menangisi perpisahan..
kelak Dia akan gantikan..
dengan seseorang yang tercatat..
dengan seseorang yang terbaik untuk dunia dan akhirat kamu... 


Make choices that will make your journey in life the best that it can be.

Separuh ilhamku pergi..


 “ Easy come, easy go… people’s come, people go…”

Don’t  hold something in your arms that you could never hold into your heart!!!!!!!


Make choices that will make your journey in life the best that it can be.

Pilihan di tangan sendiri

Ade orang cakap...xtually, slalu jgk aku dgr orang akan ckp camni...
"Kalau kau syg seseorang,kalu kau kasihkan dia.. kau kekalkanlah dia sebagai kawan kau. Selama-lamanya. Sebab, kalau kau gaduh dengan dia, kau tetap akan ada dia sebagai kawan kau. Sampai bile2 dia akan ade untuk kau. Tapi, kalau kau dah angkat dia sebagai kekasih, sekali kau gaduh, kau akan kehilangan dia, dan bakal bermusuhan. Atau mungkin, kau takkan hubungi dia lagi. Dia pun takkan hubungi kau lagi. Kau pilih laa mana-mana yang baik.."


Hidup ini terlalu banyak pilihan sebenarnya. Terlalu banyak yang perlu dibicarakan dan terlalu banyak yang perlu di fikirkan sebelum membuat keputusan. Kalau pilih kiri, kanan mungkin terbaik. Kalau pilih kanan, kiri mungkin terbaik. Setiap satu keputusan akan merubah segala yang bakal terjadi esok hari.

Ironinya, apa yang kita selalu nak, selalunya yang itulah yang kita takkan dapat. Manusia selalu tak puas hati dengan apa yang dia dah ada. Sesekali,rasa tamak meresap. Bila sudah di tahap pertama, mahu dilanjut ke tahap seterusnya.
Ade kawan berpesan kat aku "Tuhan x bagi ape yang kita nak tapi Tuhan bagi ape yang kita perlu.. " Bler di pikirkan balik, Tuhan lebih mengetahui ape yang terbaik tuk kita.
Entah...aku tak boleh fikir lurus2. Bagi aku, kalau takdir sudah dikalam begitu, begitu laa jadinya. Hidup macam satu permainan. Play it by the rules. You will be safe. Kalau tak..babai...
Landasan ada. Ikut. InsyaAllah, semuanya akan baik2 saja.

Make choices that will make your journey in life the best that it can be.

Jiwa kaco!



"Bersahabatlah dengan hati kte... hati kte cumer kte yang mengerti.."
ayat tu aku ambik dr blog "Bila Hati Bersuara"....
1st time baca terus terpikat statement tuh.. ;)
tp ade sesuatu yang memuskhilkan aku... psl hati nie....
sbb.... kerana terlalu bersahabat dengan hati lah..
kdg2 aku terlalu beremosi smpai kan..
suker hendak di mengertikan ape masalah hati aku sbnrnyer....
bunyi mmg mcm berbelit2 sket... sbb... jiwa aku rasa cam da terbelit2 dah nie...;\





Ade orang gtau aku....
" kadangkala kte perlu bercte tentang kedukaan hati kte..
sebab... kte perlu bangkit dari sebuah kekecewaan dan yang pastinyer...
hanyer kte yang mampu bahagiakan diri sendiri.. walaupun...
semuanya x semudah dengan kata-kata.."

Entahlah... 
biler jiwa kaco2 ni.. aku malas la nk pikir2.. serabut... 
kan best kalu boleh.... " ctrl + alt + delete "
abis cte... ngeh!ngeh! ;p



Make choices that will make your journey in life the best that it can be.

Fikirlah sejenak




Fikirkanlah sejenak…

Kadangkala apabila kita berfikir membuat kita lebih sedar…

Kerana berfikir walaupun sejenak mampu mengubah segala-galanya...


Fikirkanlah sejenak...

jika kita merasa susah... ade yang lagi susah dari kita..

jika kita merasa sedih... ade yang lagi sedih dari kita...


Fikirkanlah sejenak..

kegagalan yang kita terima itu supaya lebih mematangkan fikiran kita...

dan juga sebagai permulaan sebelum kita berjaya...


Fikirkanlah sejenak...

kebahgiaan itu tak datang dengan sendirinya...

kita yang kena mencari dan mengejarnya...


Fikirkanlah sejenak...

biarkan kepahitan itu pergi... agar kemanisan mengisi...

biarkan kekecewaan berlalu... agar kegembiraan mewarnai...

biarkan kegelisahan lenyap... jangan kita hilang semangat...

biar penderitaan menyapa.. agak kekuatan kita jana semula...


Fikirkanlah sejenak...

kelukaan itu membawa 1001 erti dalam hidup kita...


Fikirkanlah sejenak...

ambik mase bersendirian... dan.. renungkan kembali ape yang telah kita lakukan...

inyaAllah kita akan jumpe ape yang kita cari... ;)





Make choices that will make your journey in life the best that it can be.

Kenduri vs jodoh!!



masuk jer bln Syawal, aku dpt bnyk kad kenduri..

dalam hati da terpikir2 nk g ker x???
aiiisshh, kalu x g t kenduri aku xde sape yg nk dtg...
hidup xleh terlalu pentingkan diri kan...

so aku wat keputusan yg dkt2 aku g...

yg jauh2 yg perlukan aku ambik cuti bagai tu... minta maaf laaa..

x dpt la nk hadirkan diri....
keja kt opis tu pun bercambah2 menanti aku.. ;\

 
biler da g kenduri.. lainlah pulak ctenyerrr..
kalu 10 kenduri yg aku g mau dkt 20 kali jgk soalan yg same aku akan dgr..


" cik kak, biler nk smpai turn hg nie??
xsabaq da kami nk makan nasi minyak hg pulak.."

iisshhh.. bosan tol aku.. igt aku xmoh kawen ker hape! ;\

kdg2 naik jemu tinge aku dgr soalan tu...

diorg igt cari jodoh tu cam cari kain kt kamdar ker...

pilih2 jerr.... rase2 cam cun jer...

boleh beli borong..
heh!! agak2 la kan..

nk hidup bersama bukan senang..
banyk benda nk kena sedia.. mental n fizikal..
mane leh men redah jerr...

hati budi semua tu xkan xyah ambik kira..

baik buruk perangai.. family bagai..

bnyk yg kena di lihat sblm kata putus boleh di buat...
aku bukan cerewett... tp... jodoh aku belum smpai..
ade lah tu kt mane2.. insyaAllah..

ape yang pasti...
salah pilih boleh watkan kte nyesal kendian ari... lgpun..
ini soal hati!!!!!!! hati!!! mane leh men pakse2 bagai..


kalau berjodoh tidak kemana..
walau jauh Allah dekat.. dekat..dekatkan lagi..
sungguh!! aturan Allah tidak dapat kita jangka..

tinggal kita sajer..
''mintalah sungguh-sungguh ''.. agar...
Allah bukakan hati dia untuk melamar kita..
kerana Allah lah maha membukanya..

kita... senyum sajer..
biarlah hati yang berbicara.. ;)






Make choices that will make your journey in life the best that it can be.

Redho..



Setiap saat.. setiap ketika..
Aku cuba redho… atas ape yg telah terjadi...
Melafazkan mmg mudah…
Tp nk lafaz ngan iklas itu sgt susah…
Yee.. Aku redho ngan ketentuan ilahi…
Kdg2 rs berliku2 jer jln yang aku lalui…
Rs x tertanggung lg…;(
Tp biler aku ngadu kt seorg sahabat baik…
Sahabat pena yg sentiasa di sisi…
1 ayat dia cukup tuk aku rs damai…
Rs… redho atas semuanya…
Mr nice guy aku ckp…
Kenapa nk mengeluh, yakinlaa…
‘setiap jln yg Dia kasi tuk kita adalah yang terbaik,
penuh ranjau ker… duri ker… pahit bak hempedu ker..
Dia duga kita kerana kita mampu…'
yea!!! pasti kerana kita mampu..
Jgn nk semakkan kepala otak pikirkan yang bukan2 kan…
Terkelu lidah sekejap…(+.=")
Bila di pikir2kan kembali…
Setiap ape yang terjadi pasti ade hikmah…
video

Aku kuat!!! ;D
Setiap kali aku rs nk nangis atas ape yg terjadi…
Aku akan ckp mcm tu berulang2 kali…
Sampai aku rs aku mampu tuk hadapi semua dugaan dengan tenang…
Kini aku pasrah dan redho atas segala2nya…
Yakinlah sesuatu itu terjadi itu bersebab..;)





Make choices that will make your journey in life the best that it can be.

Tanpa Mu..





Cintai Dia Dalam Diam..
Dari Kejauhan Dengan Kesedaran Dan Keiklasan..
Jika benar cinta itu kerana Allah...
maka biarkanlah ia mengalir mengikut aliran Allah..
kerana... hakikatnya ia berhulu dari Allah..
maka ia pun berhilir hanya kepada Allah..
"Dengan segala sesuatu Kami ciptakan berpasang-pasangan....
supaya kamu mengingat kebesaran Allah." (Adz Dzariyat : 49)

video





Make choices that will make your journey in life the best that it can be.

Best Friend..


Hari ni 1st day puasa.. bg org2 yang duk kedah arini cuti umum.. (nk gtau aku cuti).. arini bgn tdo xth nk wat ape.. Bosan2 duk kt bilik.. aku on jer la lappy aku ni.. haaiissshh.. bband ni makin lame makin lembab la plak.. cam semut jer.. ker semut lg laju dari bband aku nie.. xpe2.. bln2 mulia ni, xleh marah2.. cenyum2.. (^_____^).. comeiii!!!!!!!! Bler tenet da berjaya d on9kan.. aku bukak2 la kejap fb.. twitter.. cek email bagai laaa… aarrr… still bosan..;(
Pastu aku stat la menggoogle kt utube lak.. dlm duk google2 tu tetiba jer aku terjmpak lagu ni.. tuk friend a.k.a bestfriend… secara otomatiknyer da teringat kt kwn aku yang sorg tu.. aiiisshh, da rindu lak kt dia tuh.. xth da ape cte dia.. dlu baik jer.. baik sgt kut ngan dia.. semua psl dia aku th.. skrg.. da mcm suci dalam debu da.. tgal debu2 jer kt aku.. da xth da ape cte terbaru dia.. xapelah… yg pentingnye.. heharap dia sehat n bahagia selalu hendaknyer!!! Amin!!!!!
Mari melayan video lagu tu.. sgt best laahhh… rase terhibur jer.. ;)

video




Make choices that will make your journey in life the best that it can be.

Ramadan Datang Lagi..


Pejam celik..pejam celik.. kejap jer Ramadan datang lagi.. terase macam baru semalam sambut thn baru.. iiisshhhhh… cepat btol mase berlalu.. terlalu banyak yang da di lalui thn ni.. sedar x sedar hujung thn da semakin menghampiri.. ku mengharapkan agar Ramadan kali ini lebih bermakna.. agar dapat ku lalui dengan sempurna… insyaAllah
Sempena Ramadan kali ini.. jom kongsi manfaat/ kelebihan terawih… kalu xsempat nk g masjid.. wat jer kt umah.. nk seribu daya..xnk seribu dalih… ;)
Kelebihan Solat Tarawih
1. Kelebihan Solat Tarawih Malam Pertama
Diampuni dosa orang-orang yang beriman sebagaimana keadaannya baru dilahirkan.
2. Kelebihan Solat Tarawih Malam Kedua
Diampunkan dosa orang-orang yang beriman yang mengerjakan solat Tarawih, serta dosa-dosa kedua ibubapanya.

3. Kelebihan Solat Tarawih Malam Ketiga
Para malaikat di bawah 'Arasy menyeru kepada manusia yang mengerjakan solat Tarawih itu agar meneruskan solatnya pada malam-malam yang lain, semoga Allah akan mengampunkan dosa-dosa mereka.
4. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keempat
Orang-orang yang mengerjakan solat Tarawih akan memperolehi pahala sebagaimana pahala yang diperolehi oleh orang- orang yang membaca kitab-kitab Taurat, Zabur, Injil dan Al-Quran.

5. Kelebihan Solat Tarawih Malam Kelima
Allah SWT akan mengurniakan pahala seumpama pahala orang-orang yang mengerjakan sembahyang di Masjidil Haram, Masjidil Madinah dan Masjidil Aqsa.

6. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keenam
Allah S.W.T akan mengurniakan kepadanya pahala seumpama pahala malaikat-malaikat yang bertawaf di Baitul Makmur serta setiap batu dan tanah berdoa untuk keampunan orang-orang yang mengerjakan tarawih malam itu.

7. Kelebihan Solat Tarawih Malam Ketujuh
Seolah-olah ia dapat bertemu dengan Nabi Musa a.s serta menolong Nabi itu menentang musuhnya Fir'aun dan Hamman.

8. Kelebihan Solat Tarawih Malam Kelapan
Allah S.W.T mengurniakan pahala orang yang bersolat tarawih sebagaimana pahala yang dikurniakan kepada Nabi Ibrahim a.s.

9. Kelebihan Solat Tarawih Malam Kesembilan
Allah S.W.T akan mengurniakan pahala dan dinaikkan mutu ibadat hamba-Nya seperti Nabi Muhammad s.a.w.

10. Kelebihan Solat Tarawih Malam Kesepuluh
Allah SWT mengurniakan kepadanya kebaikan dunia dan akhirat.

11. Kelebihan Solat Tarawih Malam Kesebelas
Ia meninggal dunia di dalam keadaan bersih dari dosa seperti baru dilahirkan.

12. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keduabelas
Ia akan dibangkitkan pada hari kiamat dengan muka yang bercahaya-cahaya.

13. Kelebihan Solat Tarawih Malam Ketigabelas
Ia akan datang pada hari kiamat di dalam keadaan aman sentosa dari sebarang kejahatan dan keburukan.

14. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keempatbelas
Malaikat-malaikat akan datang menyaksikan mereka bersolat Tarawih serta Allah S.W.T. tidak akan menyesatkan mereka.

15. Kelebihan Solat Tarawih Malam Kelimabelas
Semua malaikat yang memikul 'Arasy dan Kursi akan berselawat dan mendoakannya supaya Allah mengampunkannya.

16. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keenambelas
Allah S.W.T. menuliskan baginya dari kalangan mereka yang terlepas dari api neraka dan dimasukkan ke dalam syurga.

17. Kelebihan Solat Tarawih Malam Ketujuhbelas
Allah S.W.T menuliskan baginya pahala pada malam ini sebanyak pahala Nabi-Nabi.

18. Kelebihan Solat Tarawih Malam Kelapanbelas
Malaikat akan menyeru: Wahai hamba Allah sesungguhnya Allah telah redha denganmu dan dengan kedua ibu bapamu (yang masih hidup atau yang sudah mati).

19. Kelebihan Solat Tarawih Malam Kesembilanbelas
Allah S.W.T akan meninggikan darjatnya di dalam Syurga Firdaus.

20. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keduapuluh
Allah S.W.T mengurniakan kepadanya pahala sekelian orang yang mati syahid dan orang-orang soleh.

21. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keduapuluh satu
Allah S.W.T akan membina untuknya sebuah mahligai di dalam syurga yang diperbuat dari cahaya.

22. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keduapuluh dua
Ia akan datang pada hari kiamat di dalam keadaan aman dari sebarang huru-hara pada hari tersebut.

23. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keduapuluh tiga
Allah S.W.T akan membina untuknya sebuah bandar di dalam syurga daripada cahaya.

24. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keduapuluh empat
Allah S.W.T akan membuka peluang untuk dua puluh tahun ibadat bagi orang-orang yang mengerjakan solat Tarawih pada malam tersebut.

25. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keduapuluh lima
Allah S.W.T akan mengangkat seksa kubur darinya.

26. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keduapuluh enam
Allah S.W.T akan mengurniakan pahala empat puluh tahun ibadat bagi orang-orang yang mengerjakan solat Tarawih pada malam tersebut.

27. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keduapuluh tujuh
Allah S.W.T akan mengurniakan kepadanya kemudahan untuk melintasi titian sirat sepantas kilat.

28. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keduapuluh lapan
Allah S.W.T akan menaikkan kedudukannya seribu darjat di akhirat.

29. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keduapuluh sembilan
Allah S.W.T akan mengurniakan kepadanya pahala seribu haji yang mabrur.

30. Kelebihan Solat Tarawih Malam Ketigapuluh

Allah S.W.T akan memberi penghormatan kepada orang yang bertarawih pada malam terakhir dengan firman-Nya (yang bermaksud): Wahai hambaku!, makanlah segala jenis buah-buahan yang Engkau ingini untuk dimakan di dalam syurga dan mandilah kamu di dalam sungai yang bernama salsabil serta minumlah air dari telaga yang dikurniakan kepada Nabi Muhammad s.a.w. yang bernama Al-Kautsar.
SelaMaT BerAmaL.. :)



Make choices that will make your journey in life the best that it can be.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...