Hanya Dia



Kasih yang terpaut
Terpahat di jiwa
Hati yang berbunga
Mekar mewangi
Kasihku padamu seharum kasturi
Kembang mekar di waktu pagi

Jauh dimata dekat dihati
Tersemat di jiwa tersemat di sanubari..
Kasihku sayang kasihku abadi
Semoga cinta kita kekal terpatri..


video

Cinta itu misteri
Tidak berbentuk tapi di cari
Tidak bernyawa tetapi menyinari
Tidak tajam tapi mampu melukai
Tidak mekar tetapi mewangi...

"sesungguhnya DIA menemukan awk untuk saya adalah untuk menyatukan hati kita berdua.."



Make choices that will make your journey in life the best that it can be.

Just For You


Jodoh itu sesungguhnya rahsia Ilahi
Dia menyatakan
awk untuk saya & saya untuk awk

Oleh itu
hargai apabila berdua
sayangi apabila bersama
maafkan apabila terluka
 rindui apabila jauh di sana
fahami apabila berprasangka
ingat saban ketika
kerana Allah kasih tercipta
semoga jodoh di antara kita
akan kekal selamanya
-amin-

video



p/s : sayangi yang tersayang seadanya.. ;D


Make choices that will make your journey in life the best that it can be.

Jenjalan?? Jom!!

jom jalan2 meneruskan misi berjalan lagi
kali ni ke padang besar
lalu ikut ladang tebu.. Chuping


gambar ni ambik last week
sehari pas aku g mandi air terjun Lata Bayu
di sebabkan agak kebizian menjalankan urusan perniagaan VCO aku tuh
lambat la sket nk mengupdate blog nih..

best tau lalu ikut chupping ni.. hembusan angin yg best.. debuushhh..

ni gambar pemandangan ladang tebu n kilang gula.. dah separuh ladang tebu kosong sbb dah dijadikan gula tuk korang laaaa..

aku xde lak gmbar kt padang besar.. hahaaahaaa
luper nak tangkap.. asyik servey brg2 kawen jer
tp yg bestnyer.. mase otw nk blk ke astar
ade rally keta
en tunang mula la suh singgah
dah tengah panas di kawasan chuping lak tuh..
kawasan paling panas kt malaysia nih.. sib baik berangin jer..


ni la antara gambar yg sempat di ambik mase aku benti kejap tgk race tuh



otw sblm smpai chuping korang akan jumpe UNIMAP
tgk 'U' jer en tunang dah tnyer
bler nak sambung blajar nih..huhuhu!!
coming soon.. i will !! amin..!
cita-cita kan nak ambik alih tempat bos aku tuh
hahahaaaa..!!


cukup smpai cni dulu,next time update lagi 
kalu rajin nak update ayat jiwang lak.. nggee!!


p/s: jauh perjalanan luas pemandangan.. hooyeeee!!!


Make choices that will make your journey in life the best that it can be.

Jom Jalan

mari jenjalan mandi air terjun lagi
untuk kesekian kalinyer
aku meredah hutan mencari air terjun
tuh pun smlm tgk kt fb cam best jer member aku g
tadi.. tanpa di rancang 
bler en tunang sampai pagi tadi
plan asal nak gi survey barang2 kawen
tah macam mane leh terlalut ke mandi air terjun tah
kami meredah mencari air terjun...!! xmo dah mandi sungai.. ngee!!
last month dah g sungai sedim kan.. click cni
yang pasti.. mmg sesat tadi
dari nak ke bukit hijau.. skali smpai ke lata bayu
sib baik la best!! sgt best sbnrnyerr okeh..!




sgt2 ramai org.. aku smpai kul 11am pun dah xde parking lg..! kena parking luarr..huhuhuu..!!

dari jauh aku dah nampak air terjun yang bertingkat2 itu.. hohoohooo..!! truja wohh!!!

ni lah port aku mandi manda.. 

bestt Ooo.. puas hati mandi manda di cni.. 

rasa badan cam diurut jer kena air terjun tuh


sesiapa yang suker mandi manda air terjun
boleh lah try g lata bayu
time aku nak balik tghari tuh
org lagi lah ramai
mmg tempat tumpuan lata bayu nie
by the way, Lata Bayu nih dekat ngan Baling, Kedah


p/s : next time survey tempat lain la plak..ngee!! ;D


Make choices that will make your journey in life the best that it can be.

Kadang-kadang


Kadang-kadang
Bila dia menolak, bila dia menjauh
Atau.. bila dia mengelak
Bukan kerana dia membenci kamu
Bukan kerana kamu seorang yg bertepuk sebelah tangan
Bukan kerana cuma kamu seorang yg merasakan segala rasa itu

Tetapi kerana dia tahu, dan kerana dia sedar
Ini bukan caranya, ini bukan masanya
Walaupun dia punya rasa yang sama

Namun begitu, kadang-kadang..
Ini semua hanyalah mainan perasaan
Mungkin dia hanyalah persinggahan
Mengisi ruang hati yang mungkin kekosongan

Sedangkan
Hadirnya hanya untuk seketika cuma
Menjadi kenalan bukan teman istimewa
Mengisi tatkala kesunyian itu
Dan dia bukanlah untukmu.!




p/s: blajar menghargai segalanya..!!


Make choices that will make your journey in life the best that it can be.

Si Elly


aku xth nak post ape harini
memandangkan dah beberapa hari aku biarkan blog ni sepi tanpa apa2 entry
bkn xnk post tp... mood aku lari entah kemana
puas mengejar tp hilang entah tanpa warna..
arini nak bercte psl elly si betina..
seekor kucing yang ramai boyfriendnya..

nama penuh : elly
nama manja : ell (serius aku reka)
umor : 6 bulan
permainan kegemaran : main tali, lompat2, cakar2 kerusi meja skali
perkara x disukai : mandi
perkara di gemari : berdating


muka xpuas hati gler aku ambik gambar dia.. ;D

lihat buluku... gebu jer kan..

ni dah tahap malas.. leh jer tgk.. acah la mcm mane pun dia steady cam2 jer..

sbrnye best jgk ade elly ni
suker tol aku tgk gelagat dia trutama biler blk keja
hilang penat yang ada
kucing gemok yang manja
suker makan tdo n dating sajer..
(^_^)



Make choices that will make your journey in life the best that it can be.

Glad You Came


saya ada dua mata untuk melihat
namun saya tidak mampu untuk memandang..
saya ada dua tangan untuk memegang
namun saya tidak mampu mencapai..
saya ada dua kaki untuk berjalan
namun saya tidak mampu untuk melangkah..
tapi saya cumer ada satu hati
yang mana saya yakin mampu untuk mencintai awk
sehingga ke akhir hayat saya..

pertemuan kita.. perkenalan kita.. perhubungan kita..
memberi seribu erti buat diri ini..
trase hati kembali bernyanyi..
i'm glad u came.. my fiance!! ;)

video



p/s: buat en tunang.. hayati dengan sepenuh hati tau..!!


Make choices that will make your journey in life the best that it can be.

Lena Di Ulit Mimpi

malam sudah larut tapi mata tetap segar..
hadeeii.. ntah nape tah
so.. tuk bg tdo aku nyenyak pasni
aku bg bilik aku wangi2 sket
confirm pasni tdo nyenyak
jangan terlajak dah laa nnt
malas aku nak meredah jem pagi-pagi!

ni la aktiviti aku biler xleh nak tdo malam..
bilik sentiasa harum.. nyaman!! 

ni lah dia 2 pebret wangian bilik aku..
ade bau apple blossom & english garden..
tp tuk hari ini.. mari bau apple
segar dan wangi
siap rase lapar lg... hahahaa...


smoga lenaku di ulit mimpi-mimpi indah sajer..!
hahahahaaa...\(^_^)/



  p/s: mari merehatkan minda dan badan anda.. 
kalu rajin sok update blog lagi.. ehehe!!

Make choices that will make your journey in life the best that it can be.

Mencari


Bagaikan mutiara kata..
 Cinta tidak akan dimiliki jika ia hanya bertepuk sebelah tangan
Kerana cinta itu tidak akan terasa nikmat kasih sayang
 Jika memang kesempatan sudah tiada lagi, lupakanlah si dia, carilah pengganti
Yakinlah itu bukan jodoh terbaik untukmu..
Kerana sebuah cinta hanya dapat dilupakan jika kita sudah mempunyai cinta yang baru.

Cinta ialah jika kita memiliki kebahagian bersama-sama..
 Cinta itu bukanlah pengorbanan..
 Tetapi adalah saling berkorban  satu sama lain.. 
Saling menyayangi satu sama lain..
Dan saling memerlukan antara satu sama lain.

 Cinta adalah saling memberi kebahagiaan..
 Bukan satu memberi kebahagian, satu memberi penderitaan.. 
Gunakanlah akal fikiran..
 Tidak ada gunanya memendam cinta yang tidak pernah kesampaian.
Kelak kita yang akan diperkatakan..




p/s: just create a new chapter.. ..!!


Make choices that will make your journey in life the best that it can be.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...